maandag 21 juli 2014

A 'Tough cookie'

Na een ochtend genieten van letterlijk frisse lucht, een groot rondje met Kenji lopen op mijn dooie akkertje en een gevalletje nesteldrang was het tijd voor fysio. De nesteldrang bestond dit keer overigens uit: het koffiezetapparaat ontkalken, schoonmaken en nawrijven tot er geen vlekje meer te zien was...
Hmmmmm, nu vallen de stoomoven en combimagnetron wel een beetje in het niet dus die ook maar een fikse beurt geven.
De nieuwe stofzuiger en lege dozen opgeruimd..

In de wachtruimte bij de fysio aan het appen met Lief en anderen. Vertellen aan Jacco dat ik me nog steeds zo benauwd voel ondanks dat de hitte geweken is terwijl ik anders gehoopt had, en ik wil geen aansteller zijn maar is dit echt wel normaal....

Op aandringen van Jacco toch even naar het ziekenhuis gebeld en ik moest na overleg met ome H. langskomen. Dus hoppa, plannen gewijzigd en met Liesbeth in de auto gestapt. Tnx zus voor je flexibiliteit weer ;)

Bij ome H. mijn klachten uitgelegd en na wat standaard onderzoekjes toch even doorgestuurd naar G. voor een longfunctie. Whut...... Ik was iets aangekomen in gewicht ennnnn mijn longfunctie was weer hóger dan vorige keer?! Waaaaaaaaaat? Hoe kán dit?!

Hartstikke positief natuurlijk maar wat veroorzaakt dan al die klachten waardoor ik me zo beroerd voel? Nou Yvonne... Das zwangerschap. In combinatie met CF én diabetes. En JIJ bent het dan óók wel maar die combinatie op zichzelf IS gewoon een 'tough cookie'.

Ik moet veel drinken, genoeg zouttabletten nemen en me niet drukker maken dan nodig is. Waarvan ome H. gelukkig overtuigd was dat ik dat al niet deed, scheelt weer. Ik kijk wel uit, het is veel te warm om gek te doen.
Ook al valt het onder de "normale" zwangerschapsklachten, mijn gyn was er een week eerder heel kort en duidelijk over: die 'normale' dingen mag jij ook wel hebben maar ze hakken er bij jou wel 3 x zo hard in.
Dus niet gek dat je je beroerd voelt en ja je mag er heus af en toe wel over klagen en zéker eraan toegeven en neeeeeeeeee Yvonne das geen profiteren......

Ja dokter nee dokter ;)

Daarna vond Liesbeth vooral dat we wel iets makkelijks verdiend hadden dus we zijn lekker sushi wezen happen bij Nikko... Genieten dus.

Conclusie/samenvatting:
1: Ik héb last van de warmte, behalve als ik me niet te druk maak.
2: Dat heeft iedereen.

3: Ik ben 29 weken ver en voel me toch nog steeds goed naar omstandigheden.
4: Ik bén dik, ruim 7 kilo aangekomen nu, en moet echt nog even.
5: Het is écht geen tweeling.
6: Ik vraag hulp als dat nodig is.
7: Ik klaag niet/zo min mogelijk, maar ga me geen vragen stellen die klaagzangen kunnen uitlokken als je er zelf over begint. Ik ben nou eenmaal óók een wandelende hormoonbom......
8: Morgen ga ik gezellig naar de film. Dat word janken dankzij diezelfde hormoonbom.
9: Ik ben benauwd, het is niet mijn longfunctie of een infectie dus ik ben opgelucht dat mijn longen nog steeds goed functioneren, dat er geen ontsteking zit en dat dit "gewoon" een zwangerschapsding is, hoe k*t ook....

10: Ik ga nu naar bed. Het is al laat zat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten